UNYIL IS FASTER THAN UNTUNG

If this is a race to open young coconut on the island of orangutans, then Unyil orangutan would be the winner. For now, the orangutan island is inhabited by Unyil and Untung only. These two orangutans will be released next month.

Do you still remember Unyil’s background? The orangutan that is like human? Who was always fed with humanised diet? And his hair looked just like been straightened when he entered the Borneo COP orangutan rehabilitation center. The orangutan who was kept in a wooden cage and placed in the bathroom? The orangutan whose birthday was always celebrated every year? The orangutan who was even given a family last name? Yes Unyil, who was rescued from the toilet, will return to its habitat, next month.

While Untung, is an orangutan from a zoo with imperfect fingers. Little Untung who was a bit afraid to climb trees. Next month will be an opportunity to witness him truly wild and return to its habitat.
Coconut is the favourite fruit of both. Usually Unyil immediately grabs the coconut and within 10 minutes can enjoy its meat. Unyil is afraid that Untung would grab his coconut. That is why he could quickly open the coconut. “Unyil.. Unyil… you have to be even more fierce when you are in your habitat later, “Anen said with a smile. (EBO)

UNYIL LEBIH CEPAT DARIPADA UNTUNG
Jika ini sebuah perlombaan membuka kelapa di pulau orangutan, maka orangutan Unyil lah sebagai pemenangnya. Untuk saat ini, pulau orangutan dihuni oleh orangutan Unyil dan Untung saja. Kedua orangutan ini adalah orangutan yang akan dilepasliarkan pada bulan depan.

Masih ingat latar belakang Unyil? Orangutan yang diperlakukan seperti manusia ini? Makan selalu didulangi dengan menu seperti manusia? Rambutnya yang terlihat baru saja direbonding saat dia masuk pusat rehabilitasi orangutan COP Borneo. Orangutan yang hidup di kandang kayu dan diletakkan di dalam kamar mandi? Orangutan yang dirayakan setiap hari ulang tahunnya? Orangutan yang bahkan diberi nama belakang keluarga? Ya Unyil yang diselamatkan dari toilet ini akan kembali ke habitatnya, bulan depan.

Sementara Untung, adalah orangutan yang berada di kebun binatang dengan jari yang tidak sempurna. Untung kecil yang takut-takut memanjat pohon. Bulan depan akan menjadi sebuah kesempatan untuk menyaksikannya benar-benar liar dan kembali ke habitatnya.

Buah kelapa menjadi buah kesukaan keduanya. Biasanya Unyil langsung mendekap kelapa tersebut dan dalam waktu 10 menit sudah bisa menikmati isinya. Unyil pun takut buah kelapanya direbut Untung, itu sebabnya dia dapat dengan cepat membuka kelapa. “Unyil… Unyil… kamu harus lebih galak lagi ya kalau di habitatmu nanti.”, ujar Anen sambil tersenyum. (Anen_CB)

Comments

comments

You may also like