THERE ARE ORANGUTANS IN INDOCOMTECH 2018

This was the first time for Center for Orangutan Protection to participate at the electronic exhibition, Indocomtech at the Jakarta Convention Center, Senayan Jakarta. It all began with the unexpected invitation from the committee which turned out to be an extraordinary excitement. October 31 to November 4, starting at 9:00 a.m. to 10:00 a.m. Who else made it hillarious … yes Orangufriends, a support group for the Center for Orangutan Protection. Not only in Jakarta, Novi (Orangufriends Padang) also took time to stop after becoming an Animals Warrior volunteer in the tsunami earthquake in Palu, Central Sulawesi.

Only at the COP booth those who wanted to take pictures with orangutans are allowed. There were even 4 orangutans that could accompany you with your best style. There were also prizes for those who then upload to social media by tagging @orangutan_cop on Instagram. It was exciting! Of course, these orangutan dolls will stay silent, they won’t bite you or transmit their disease to you.

Do you still remember the campaign Orangutan is not a toy right? Yes, we share the same DNA with orangutans at 97%. If you have the flu, of course the orangutan can catch it from you so he becomes a cold. What if the opposite? Yes, if the orangutan is exposed to hepatitis, you can also get hepatitis from him. Say no photos with orangutans! Except for stuffed orangutans at the Indocomtech COP booth. (EBO)

ADA ORANGUTAN DI INDOCOMTECH 2018
Ini adalah keikutsertaan Centre for Orangutan Protection yang pertama kali di acara pameran elektronik, Indocomtech di Jakarta Convention Center, Senayan Jakarta. Ini juga karena undangan dari panitia yang tak disangka ternyata menjadi keseruan luar biasa. 31 Oktober hingga 4 November mulai dari jam 09.00 pagi hingga 10.00 malam. Siapa lagi yang bikin ramaiā€¦ ya orangufriends, kelompok pendukung Centre for Orangutan Protection. Tidak hanya yang di Jakarta loh, Novi (Orangufriends Padang) juga menyempatkan diri mampir usai menjadi relawan Animals Warrior di gempa tsunami Palu, Sulawesi Tengah.

Hanya di booth nya COP loh, untuk kamu yang ingin berfoto bersama dengan orangutan diperbolehkan. Bahkan ada 4 orangutan yang bisa menemani kamu dengan gaya terbaikmu. Ada hadiahnya juga untuk kamu yang lalu mengunggah ke media sosialmu dengan mencolek @orangutan_cop di instagram. Seru kan! Tentu saja, boneka orangutan ini akan diam saja, tidak akan mengigit kamu ataupun menularkan penyakit ke kamu.

Masih ingat kampanye Orangutan Bukan Mainan kan? Ya, kita berbagi DNA yang sama dengan orangutan sebesar 97%. Jika kamu flu, tentu saja orangutan bisa tertular dari kamu sehingga dia menjadi flu. Bagaimana jika sebaliknya? Ya, jika orangutan tersebut terkena hepatitis, kamu pun bisa tertular hepatitis darinya. Katakan tidak foto dengan orangutan ya! Kecuali boneka orangutan di booth COP Indocomtech.

Comments

comments

You may also like