JOJO IS CURIOUS OF LUWING

Jojo, orangutan who have to go through another medical test because the previous result reported that she’s infected by Hepatitis B. So now she just can play in the playground, climb and swing from one rope to another to train her leg and hand muscles.

Vet Flora looked away from her for a second and Jojo had inserted something into her mouth. There’s no such beans as that, look like rubber seed but bigger, Flora thought. Hahahaha apparently that is a luwing or milipede!

An anthropod belongs to diplopoda class called milipede will immediately protect itself by coil its body like a ball when being touched unusually or being threaten. It turns out fascinated her. Is that a food? Jojo tried to bite that luwing. Could not…and she threw away.

Just like human, at the stage of childhood orangutan has such a great curiosity. Yeah.. human shares 97% of their DNA with orangutan.

JOJO PENASARAN DENGAN LUWING
Jojo, orangutan yang masih harus menjalani tes kesehatan lanjutan karena hasil tes sebelumnya menyatakan bahwa Jojo menderita hepatitis B hingga saat ini hanya bisa bermain di playground. Memanjat, berayun dari satu tali ke tali yang lain untuk terus melatih otot-otot tangan maupun kakinya.

Baru saja sesaat, drh. Flora mengalihkan pandangannya, Jojo sudah memasukkan sesuatu ke dalam mulutnya. Tak ada biji yang seperti itu batin Flora, seperti biji karet tapi koq besar. Hahahaha… ternyata itu luwing atau kaki seribu.

Antropoda kelas Dipiopoda yang disebut milipede akan segera bertahan dengan cara melingkarkan tubuhnya seperti bola saat ada sentuhan tak biasa maupun ancaman. itu ternyata menarik untuk Jojo. Apakah itu makanan? Jojo pun mencoba untuk menggigit luwing hutan itu. Tak bisa… dan akhirnya dibuangnya.

Orangutan seperti juga anak manusia, pada usia anak-anak adalah usia dimana rasa ingin tahu menjadi begitu besar. Ya… manusia berbagi 97% DNA yang sama dengan orangutan.

Comments

comments

You may also like